80ste verjaardag Sjef Hutschemakers

We kennen Sjef Hutschemakers als een gedreven, veelzijdig en productief kunstenaar. Velen heeft hij geraakt en geroerd door zijn expressionistische verbeelding van het boerenleven, de Limburgse cultuur en geloofsbeleving. Ondanks zijn leeftijd kijkt de kunstenaar nog altijd met dezelfde verwondering naar de schepping en moeder aarde en geeft dat weer in zijn schilderijen, etsen en glas-in-loodramen. Op 22 mei 2011 hoopt Sjef Hutschemakers zijn tachtigste verjaardag te vieren. Dit heugelijke feit wil de stichting Sjef Hutsch niet zo maar voorbij laten gaan. We organiseren daarom volgend voorjaar en zomer ondermeer een grote wisselende tentoonstelling van zijn werk in Wittem en er verschijnt een uniek boek over zijn schetsen.

Sjef Hutschemakers is vooral bekend als schilder, graficus en ontwerper van glas-in-loodramen. Maar hij heeft zijn leven lang ook getekend: zo maar schetsen en tekeningen of voorstudies voor schilderijen. Deze onbekende rijkdom aan kustwerken is nog nooit eerder aan het publiek getoond. Van de honderden tekeningen die hij in de afgelopen vijftig jaar heeft gemaakt en bewaard heeft hij nu een zorgvuldige keuze gemaakt voor een expositie en een bijzonder boek.

Het boek met zijn schetsen en tekeningen verschijnt rond zijn verjaardag onder de titel ‘Verbondenheid’. De titel verwijst naar de visie van de kunstenaar op de verbondenheid van alle levensvormen met de aarde en hoe alles gericht is op overleven en het doorgeven van leven. Het boek telt ongeveer 120 pagina’s, met een korte tekst waarin de kunstenaar zijn werk toelicht en zo’n 100 van zijn mooiste schetsen en tekeningen. Het boek verschijnt in een gebonden linnen omslag met diepdruk. Formaat: 23 bij 27 cm. Bij verschijnen zal het boek € 24,90 kosten, exclusief verzendkosten.

De stichting Sjef Hutsch wil dit boek over een onbekende kant van de kunstenaar graag uitgeven, maar we nemen daarbij een risico omdat we zelf nog niet over voldoende fondsen beschikken om het mogelijk te maken. Daarom doen we beroep op alle bewonderaars van zijn werk om ons te steunen. U kunt dit doen door nu al in te tekenen op het boek. U betaalt dan slechts € 19,90 voor ieder exemplaar, exclusief verzendkosten. Wellicht kunt u vrienden of familie ook blij maken door hen een boek cadeau te doen. Als u mensen kent die ook geïnteresseerd zijn om dit bijzondere boek bij voorintekening met korting te kopen, noteer dan hun adressen op de achterzijde van het intekenformulier.

Klik hier om het intekenformulier te downloaden Om het formulier te openen heeft u Acrobat Reader nodig. Heeft u dit nog niet dan kunt u het hier downloaden

Van het boek verschijnt ook een genummerde en door de kunstenaar gesigneerde versie in een beperkte oplage van slechts 100 exemplaren. We bieden u eenmalig de mogelijkheid om hiervan een exemplaar te kopen te samen met een door Sjef Hutschemakers speciaal voor deze gelegenheid gemaakte ets. Ets plus genummerd en gesigneerd boek kunnen we u aanbieden voor de bijzondere prijs van € 90,- De speciale prijzen bij voorintekening van het boek en van de combinatie boek en ets gelden tot 1 januari 2011.

Op de website van de stichting www.stichtingsjefhutsch.nl kunt u regelmatig nieuws vinden over Sjef Hutschemakers, zijn werk en de activiteiten en exposities rond zijn tachtigste verjaardag. We houden u daarvan via de e-mail op de hoogte.

Wij hopen dat mede door uw bijdrage de tachtigste verjaardag van de kunstenaar Sjef Hutschemakers een onvergetelijke gebeurtenis voor hem zal worden.

Vriendelijke groeten,
Stichting Sjef Hutsch,