Honderden liefhebbers van werk Hutschemakers bij opening expositie

De prachtige piramide van  kunsthandel Rococo in Gulpen was vrijdagavond 1 september ruim gevuld met kunstkenners, kunstenaars en bewonderaars tijdens de opening van de overzichtstentoonstelling. van  schilderijen van Sjef Hutschemakers. Mevr. Odile Wolfs, gedeputeerde van cultuur van de provincie Limburg opende de expositie in warme bewoordingen over werk en leven van de 75-jarige kunstenaar. De dagen daarna zijn nog honderden andere kunstliefhebbers gevolgd.

De expositie geeft een ruim overzicht van de ontwikkelingen  in het werk van de kunstenaar in zijn  arbeidzame leven, vanaf  eind jaren vijftig tot nu.  U kunt nog gratis de grote tentoonstelling bezoeken tot en met zondag  17 september  van 12 tot 18 uur op de vrijdagen, zaterdagen en zondagen. Sjef Hutschemakers is alle dagen tijdens de opening aanwezig om over zijn werk te vertellen en het boek dat over hem is verschenen te signeren.

We laten hierbij een aantal foto’s zien  gemaakt tijdens de openingsavond. Ze geven een indruk van de bijzonder ruimte waarin de expositie wordt gehouden en  van de sfeer tijdens de openingsavond.

Fotografie: Paul Rutten, Eijsden

Bezoekers feliciteren  de kunstenaar met zijn verjaardag en de expositie.

Sjef Hutschemakers in gesprek met gedeputeerde Odile Wolfs.

Fraai doorkijkje in de piramide.

Eerder op de avond was er ruimte om rustig de schilderijen te bekijken.

Aandachtig publiek tijdens de toespraken.

Rococo eigenaar Rob Coumans heet iedereen welkom.

Frans Wouters, voorzitter van de organiserende stichting Sjef Hutsch aan het woord.

Gedeputeerde mevr. Wolfs tijdens haar openingswoord.

De kunstenaar met zijn dochter en kleinzoon.

Gedeputeerde. Odile  Wolfs en  de vrouw van de  eigenaar van Rococo  Diana Coumans worden in de bloemen gezet.

Mevr. Wolfs krijgt de eerste verjaardagskalender aangeboden die van het werk van  Hutschemakers  is verschenen.

De bezoekers aan de expositie bleven nog geruime tijd nagenieten in deze bijzondere ruimte.